Malin Ledin

Hallojs! 29/6 2009

Publicerad 2009-06-29 22:15:11 i Vardag,

Hej alla sötisar! Idag så har jag inte kunnat skriva för att min data typ segar! Men iallafall så har jag varit med Elin. Vi bakade smulpaj med typ björnbär elr ngt. Det är jätte enkelt men jag lägger ut ett recept endå. Imorron går jag nog ner till stranden ett tag, och kanske ringer Jenni. Puss o Kram!

Smulpaj
Vegetariskt***
Recept från www.recept.se 

Smulpaj på trädgårdens bär och frukter

Typ: Bakverk / Desserter
Tillagningstid totalt: 1 time 15 min
Arbetstid: 15 min
Ingredienser: 4pers.
Dej:
1 1/2 dl vetemjöl 
100 g smör 
50 g strösocker 
 
Björnbär/Jordgubbar eller annan fyllning 
1 tsk strösocker 
Potatismjöl 

Tillagning:
-Smula mjöl och smör i en skål. Ta ner socker och blanda väl. Degen ska inte hänga ihop.

-Ställ ugnen på 175 °C. Smörja ett eldfast fat med smör.

-Lägg bären i fatet.

-Strö socker mellan bären
 
-Häll lite potatismjöl på bären (för att dom inte ska klibba ihop)

-Täck bären med degen - gräddas i ca. 45 min.


Kommentarer

Postat av: NÉA

Publicerad 2009-06-29 22:18:30

mm....vad gott det låter...det måste jag pröva någon gång!



// NÉA

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-06-29 22:18:31

Åhh.. ser JÄTTEGOTT ut, jätte jättebra blogg!!

// Lisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Ledin

Till dig, som nyligen hittat hit så heter jag Malin, är 20 år och bor i Stockholm. I min blogg får du läsa om mig. Mina tankar, mina åsiker och mitt liv. Jag hoppas att du stannar. Kram

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela