Malin Ledin

Vem betalar

Publicerad 2014-10-07 12:51:22 i Vardag,



Bjöd min fina på lunch häromdagen. Jag och Daniel har en ständig fight om vem som ska betala... Ni som har förhållande kanske vet hur det är för det lär väl knappast bara vara vi? Det spelar ingen roll om vi ska äta ute eller handla chips på Coop, för det är samma sak varenda gång och det brukar sluta med att någon tar den andras kort så att den inte ska ha chansen att använda det. Hur gör ni andra som är i förhållande? Att killen alltid ska betala känns så gammalmodigt. Det jämnar såklart ut sig men jag vill kunna göra rätt för mig och tycker att det är ganska jobbigt när Daniel betalar för mig, men samtidigt är det en fin och gullig sak att bjuda. Det jämnar som sagt ut sig i slutändan men det är alltid en lika jobbig kamp om vem som hinner dra kortet snabbast, då han oftast drar till med knep för att jag ska slippa... 

Kommentarer

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2014-10-07 15:33:25

Gott!

Postat av: Moa

Publicerad 2014-10-27 11:09:12

Vi betalar var och en för sig, så om vi äter köper han sitt och jag mitt, blir gulligare då om vi firar något och den ena bjuder den andra ;) Kramkram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Ledin

Till dig, som nyligen hittat hit så heter jag Malin, är 20 år och bor i Stockholm. I min blogg får du läsa om mig. Mina tankar, mina åsiker och mitt liv. Jag hoppas att du stannar. Kram

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela