Malin Ledin

Blir ledsen över idealen

Publicerad 2014-03-31 22:12:20 i Frågor och svar, tävlingar, Träning, Vardag,

Fick en kommentar på detta inlägg HÄR!

"Åh dom ska jag definitivt köra, måste få en snygg röv asap!!! Vågar inte ens gå med jackor som slutar vid midjan/höften, så illa är situationen"
Blev så irriterad när jag läste kommentaren att jag bara nu är tvungen att skriva av mig. Att en tjej inte ska våga gå med kläder på stan som slutar över rumpan? Nu handlar det inte om att hon inte vågar visa sig i bikini utan fullt påklädd då hon är rädd över vad andra ska tycka eller att hon mår dåligt över en sådan sak som kan upplevas som märkvärdig för många andra. Att detta kan vara en ung tjejs vardag får mig att må så dåligt. Dessa komplex och ideal går över gränsen och har gjort det bra länge nu. Visst, träna om du vill få snyggare kropp eller må bättre med dig själv men gör det inte för att andra ska acceptera dig eller för att andra får dig att må dåligt. Det måste vara ett val för att du ska må bättre, trots att man oftast mår bättre med sig själv när andra berömmer men man ska inte behöva gömma sin kropp. Så, till dig. Stå upp för dig själv och våga visa dig! Du är säkert hur fin som helst och intala dig det VARJE DAG. Vill du träna, gör det men våga visa upp dig för att du är du. Anpassa dig inte till samhällets ideal. Kramar

Kommentarer

Postat av: Felipe

Publicerad 2014-03-31 22:59:52

Bra sagt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-01 07:55:05

Vet inte om juste du är lämpad att skriva detta! Med tanke på att du läger stor vikt på vad andra tycker om dig å lägger ut tränings bilder hela tiden för att andra ska se att du är duktig och harven extremt snygg kropp!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Ledin

Till dig, som nyligen hittat hit så heter jag Malin, är 20 år och bor i Stockholm. I min blogg får du läsa om mig. Mina tankar, mina åsiker och mitt liv. Jag hoppas att du stannar. Kram

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela